Torsdag den 12. september kl. 9.30

Udflugt til Danevirkemuseet

Vi har fået lov at koble os på Grænseforeningens udflugt.
Afgang fra kl. 9.30 fra Fredericia Banegård. Hjemkomst kl. 18.30.
Turen går først til Jaruplund Højskole, hvor der er kaffe, et foredrag og frokost. Om eftermiddagen fortsættes til Danevirke Museum, hvor der er rundvisning på Danevirke.
Pris for medlemmer: 550 kr. og 600 kr. for ikke-medlemmer.
Tilmelding og betaling senest den 3. september til Marie Fink-Nielsen, 40 92 77 42 eller marie.fink.nielsen@gmail.com.

Torsdag den 10. oktober kl. 19.00

Færøerne og Island

Seniorhuset I.P. Schmidt, Klaverstuen, 1. sal

Jovina og Simun Edvin Rasmussen vil fortælle om deres opvækst i en bygd på Færøerne. De har også boet i Island. En datter bor her stadig, så de er der jævnligt og kan de berette om begge de nordatlantiske lande.
Tilmelding til Niels Jørn Krogh nielsjornkrogh@gmail.com senest den 8. oktober.

Onsdag den 30. oktober. kl. 16.30-17.30

Rejsecafe om Færøerne

Fredericia Bibliotek, 1. sal

Mandag den 11. november kl. 19.00

Skumringstime

Fredericia Bibliotek, 4. sal

Foreningen Norden og Fredericia Bibliotek holder igen Skumringsaften, hvor vi på samme tid samles i hele Norden til højtlæsning. I år bliver det uddrag af Karen Blixen: Babettes Gæstebud.
Tilmelding til Niels Jørn Krogh nielsjornkrogh@gmail.com senest fredag den 8. november.

Torsdag den 23. januar kl. 14.00

Filmeftermiddag

Seniorhuset I.P. Schmidt, Klaverstuen, 1. sal

Læg mærke til tidspunktet. Vi viser den islandske film ”Naturens børn”.
Thórgeir og Stella flygter fra plejehjemmet, stjæler en jeep og sætter kurs mod hjemstavnen. Filmen er en smuk fortælling om alderdom, kærlighed og røddernes betydning. Scenariet er særdeles islandsk.

Torsdag den 20. februar kl. 19.00

Blind pionér

Seniorhuset I.P. Schmidt, Klaverstuen, 1. sal

Arne Christensen er blind, 64 år og har skisport som passion. Han vil fortælle om sit liv som blind og især om deltagelsen i Arctic Circle Race på Grønland – verdens hårdeste skiløb på 160 km. Herefter vises dokumentarfilmen “Spor i mørke” om Arne og hans team.
Det næste mål, han har sat sig, er at løbe på ski til Nordpolen!
Tilmelding til Niels Jørn Krogh nielsjornkrogh@gmail.com senest den 18. februar.

Onsdag den 18. marts kl. 19.00

Generalforsamling

Seniorhuset I.P. Schmidt, Klaverstuen, 1. sal

Tilmelding til Niels Jørn Krogh nielsjornkrogh@gmail.com senest den 11. marts.

Torsdag den 14. maj kl. 18.00

Nordisk Gæstebud

Kringsminde, Kringsmindevej 9, Egeskov

Det nordiske gæstebud i Folkestuen i den smukke gamle gård bliver med retter fra Norge.

Tilmelding til Niels Jørn Krogh nielsjornkrogh@gmail.com senest den 10. maj