Generalforsamling og Sangaften
Mandag den 4. oktober kl. 18.30
Seniorhuset I.P. Schmidt, Klaverstuen, 1. sal

Aftnen indledes med en forsinket generalforsamling. Herefter vil Tanja Christiansen og Ole Hansen med deres sønner August og Anton underholde med en musikalsk aften med nordiske toner på instrumenterne guitar, slagtøj, sang og klaver.
Tilmelding til nielsjornkrogh@gmail.com senest den 27. september.

Skumringstime
Mandag den 15. november kl. 19.00

Fredericia Bibliotek, 4. sal

Foreningen Norden og Fredericia Bibliotek holder Skumringsaften, hvor vi på samme tid samles i hele Norden til højtlæsning af ”Katrina” af Sally Salminen. Der er valgt en romanen fra Åland, for at markere at Åland har haft selvstyre i 100 år.
Tilmelding til nielsjornkrogh@gmail.com senest fredag den 6. november.

Filmeftermiddag
Torsdag den 3. februar kl. 14.00

Seniorhuset I.P. Schmidt, Klaverstuen, 1. sal

Vi mødes i cafeen og køber kaffe og kage eller hvad vi viser den norske dokumentarfilm ”Heftig og begejstret” om sammenhold under ekstreme betingelser i mandskoret i det nordnorske fiskerleje Berlevåg.
Send gerne en tilmelding, men der er ikke tidsfrist.

Generalforsamling
Onsdag den 9. marts kl. 19.00
Seniorhuset I.P. Schmidt, Klaverstuen, 1. sal

Tilmelding til nielsjornkrogh@gmail.com senest den 2. marts.

John Andersen
I Niels Holgersens fodspor

Onsdag den 30. marts kl. 16.30
Fredericia Bibliotek, 3. sal.

Selma Lagerlöf fortalte om Sveriges geografi gennem den uartige dreng Nils Holgersson, der blev forvandlet til størrelsen af en tommeltot og herefter kunne sidde på en gås under flyveturene gennem Sverige.
John Andersen har i 2019 og 2020 rejst 12.000 km på motorcykel rundt i hele Sverige og besøgt mere end 200 forskellige steder, som Selma Lagerlöf har skrevet om i bogen. Efter hjemkomsten har John skrevet en ny bog ”Et motorcykeltræk gennem Sverige”, der udkommer til maj. Bogen og foredraget handler om den storslået natur, om de store og mindre byer i hele Sverige og ikke mindst om mødet med de mennesker, som har kunnet bidrage til historien.
Arrangeret sammen med Fredericia Bibliotek.
Foreningen Nordens medlemmer kan få gratis billet ved henvendelse til nielsjornkrogh@gmail.com

Nordisk Gæstebud
Onsdag den 11. maj kl. 18.00
Kringsminde, Kringsmindevej 9, Egeskov

Det nordiske gæstebud i Folkestuen i den smukke gamle gård bliver med retter fra Norge.
Tilmelding til Niels Jørn Krogh senest den 6. maj.