Udflugt til Flensborg
10. september kl. 08.30
Banegårdspladsen, Fredericia – ved Jernbanegade

Grænseforeningen har inviteret os til at deltage i deres bustur.
Hans Christian Davidsen, kulturredaktør på Flensborg Avis, vil være guide på en gåtur til spændende steder i byen. Ved ankomsten får vi formiddagskaffe, og efter turen spiser vi varm mad i Restaurant Borgerforeningen. Maden er ikke inkluderet i prisen. Vær opmærksom på, om du kan klare at gå 4-5 km i kuperet terræn.
Pris: 375 kr. for medlemmer 425 kr. for ikke-medlemmer (betaling sker til Nordea, konto 2440 9200500097).
Tilmelding: Senest 1. september til Marie Fink-Nielsen, 40927742  marie.fink.nielsen@gmail.com

Klaus Møller:
”Mine år i Grønland”

Torsdag den 6. oktober kl. 19.00
Seniorhuset I.P. Schmidt, Vendersgade 4, 7000 Fredericia

Klaus Møller arbejdede mange år i Grønland som lærer.
Han har udgivet digtsamlingen ”Tumit – Spor i mig af Grønland”. I sit foredrag vil Klaus fortælle historierne bag digtene og læse nogle af dem op. Han vil også vise billeder, især de smukke akvareller, som Jette Jørgensen har malet til bogen, og nogle af sine egne fotos. Det bliver en både livsbekræftende og tankevækkende aften, når Klaus Møllers fortæller os om sine personlige oplevelser, om stederne, naturen, menneskene og den grønlandske kultur.
Tilmelding til nielsjornkrogh@gmail.com senest torsdag den 29. september.

Skumringstime
Mandag den 14. november kl. 19.00

Fredericia Bibliotek, Prinsessegade 27, 7000 Fredericia

Foreningen Norden og Fredericia Bibliotek holder Skumringsaften, hvor vi på samme tid samles i hele Norden til højtlæsning. Patrik Svensson fortæller I ”Åleevangeliet” historien om den truede ål ved at blande populærvidenskab med forfatterens barndomsminder om en strømmende å i den skånske natur. Her forenedes far og søn i et stille fællesskab.
Tilmelding til nielsjornkrogh@gmail.com senest fredag den 11. november.

Filmeftermiddag
Tirsdag den 24. januar kl. 14.00
Seniorhuset I.P. Schmidt, Vendersgade 4, 7000 Fredericia

Den islandske film ‘Kvinde på krigsstien’ er en komedie om en kvinde, der erklærer krig mod aluminiumsindustrien, som ødelægger hendes land og natur. Filmen behandler de globale miljøproblemer med humor, musikalitet og drama.
Vi mødes i cafeen og køber kaffe og kage
Send gerne en tilmelding, men der er ikke tidsfrist.

Generalforsamling
Onsdag den 15. marts kl. 19.00
Seniorhuset I.P. Schmidt, Vendersgade 4, 7000 Fredericia

Tilmelding til nielsjornkrogh@gmail.com senest den 8. marts.

Nordisk Gæstebud
Tirsdag den 9. maj kl. 18.00
Kringsminde, Kringsmindevej 9, Egeskov

Det nordiske gæstebud i Folkestuen i den smukke gamle gård bliver med retter fra Sverige.
Tilmelding til nielsjornkrogh@gmail.com senest den 4. maj.